неделя, 19 февруари 2012 г.

Любимите зайковци на Алекс ....

Аз съм една много богата жена. Не за друго, а защото се радвам на много приятели. От онези истинските, мили приятели, които са всичко и с които искаш да прекарваш мнооого, много време....

Една от тези мои прекрасни приятелки ме помоли да направя торта за нейния син - сладкия Алекс.

Алекс е born on Fifth Avenue както често се шегуваме, и в началото си мислехме за торта посветена на Ню Йорк, но отложихме тази идея за един по-далечен момент, когато Алекс ще може да разбере закачаката. А сега се спряхме на неговите любими зайковци....

Ето ги и тях:

Тортата е Гараш, по рецепта на Ginger@Ginger Cookies! Аз съм направила малки промени, тъй като крема винаги не ми достига... Но аз съм си шокахолик, откъдето и да ме погледнеш :)...

Изключително добра рецепта, с която никога не съм имала провал и която горещо препоръчвам:

Продукти за блатовете:
10 белтъка

400 грама смлени орехи

300 грама захар

2 супени лъжици бяло брашно (с лек връх)

за крема :

350 грама краве масло (меко, не разтопено)

7 жълтъка

250 грама хубав шоколад

120 мл вода

120 грама захар

ванилия

Най-напред пригответе крема, който, противно на очкаванията ми, не е никак труден. Разделете белтъците и жълтъците и си подгответе 6-те жълтъка за крема, като само ги разбъркате леко - не ги разбивайте. Сложете водата и захарта в тенджерка и на котлона. Когато водата заври, добавете натрошения на ситно шоколад в нея и бъркайте до получаването на гладка смес. Отстранете от котлона и оставете да "почине" за 2-3 минути. Сипвайте топлата шоколадова смес на тънка струйка към жълтъците, като бъркате непрекъснато. След като сместта се охлади напълно, добавете мекото масло и ванилията. 

Сега за блатовете: разбийте белтъците на твърд сняг, като постепенно добавяте захарта. Аз слагам и щипка сол. Когато са готови, изключете миксера и започнете да добавяте брашното и орехите постепенно, като разбърквате внимателно с шпатула и с "обръщане". 

От сместта се получават 6 блата с диаметър 26-28 см. Аз лично съм пекла във всякакви форми. За целтта си рисувам формата на лист хартия за печене и нансям с лъжица и внимателно сместта върху желаната форма.

Повече снимки на процеса съм показала в публикацията за първата ми поръчка.

Няма коментари:

Публикуване на коментар