неделя, 19 февруари 2012 г.

Първата ми поръчка ....

За мен правенето на торти е основно хоби. И такова искам да остане. Обичам да обмислям и мечтая за всяка торта. Да я направя, така че да е специално за получателя си.

Но от друга страна - ръцете ме сърбят и все търся поводи. А от къде толкова много поводи....... Затова и започнах да приемам поръчки за торти. Не много, защото покрай работата и семейството ми време почти няма. Но нощта е моето време.

Преди няколко месеца ми се обади приятелка с молба да направя торта за нейна позната. Съгласих се и ми стана много приятно, че някой ме е препоръчал и ми се е доверил. Но в същото време ме обзе нечувана сценична треска...... Първата ми поръчка. Ами ако се изложа, ами ако не се получи....... Обхванаха ме съмнения и страх. Но... се хвърлих напред....

Тортата беше подарък за рождения ден на един щастлив мъж от страхотната му съпруга. А желанието и беше за торта каяк (копие на техния собствен) с две мишки вътре, защото това са галените имена, с които се обръщат един към друг. И да е Гараш. Ами сега!? Никога не бях правила триизмерна торта, а още по-малко гараш.

Получих снимка на каяка и на рожденика и работата започна.

Рецепта за тортата има в Любимите зайковци на Алекс. Тук ще покажа само снимки от процеса на оформяне на белтъчните платки:

Върху кухненска хартия нарисувах формата на каяка и обърнах, за да остане контура отдолу. Нанесох плътен пласт от белтъчната смес и изпекох направо върху скарата на фурната.


Така изпекох 10-на блата (направих две дози), а останалата смес нанасях само по контура на рисунката на дебела линия, за да направя страничните стени на каяка. 
След като сглобих тортата и тя стегна, измазах с маслен крем и трохи от блатове, за да загладя добре формата на лодката.

И ето мишоците спортисти:

Няма коментари:

Публикуване на коментар