неделя, 5 август 2012 г.

Гараш, но не точно

Днес съм щастлив рожденик. Щастлива съм, защото годините не ме плашат. Всяка година ми носи нови приказни мигове, нови прекрасни приятелства и много, много емоции.......

Щастлива съм и защото, Бог ме е дарил с много, много приятели. Аз съм социално животно, ама много социално. Затова и слагам приятелите в графата "най-големи" богатства.

Този рожден ден реших да не празнувам в общия смисъл. Но пък си подарих уникален подарък - един ден далеч от всичко и всички с шепа мнооого добри приятелки. Е, голяма шепа :):)

Кудкудякахме много, смяхме се още повече, лакирахме се, гримирахме се, пак се смяхме....


И после ходихме на лов за пеперуди и стари врати...... и каквото друго влезе в обектива....

Аз намерих входа към Тайната градина и една омагьосана принцеса.



И ядохме тортааааа.......... Нещо като гараш, но не съвсем! :)


А ето и рецептата:
За блатовете:
10 белтъка
350 грама смлени лешници
50 грама смлян фъстъчен крокант
300 грама захар
2 супени лъжици бяло брашно (с лек връх)

за крема :
300 грама краве масло (меко, не разтопено)
6 жълтъка
200 грама шоколад капучино
100 мл вода
60 грама захар

Разбийте белтъците на сняг, заедно със захарта. Добавете смлените ядки като разбърквате леееко с шпатула, за да не спадне сместа. Добавете брашното и пак разбъркайте леко и внимателно. От получената смес изпечете тънки платки с диаметър около 20 см и дебелина 2 см. Когато се изпекат, стават по-тънички.

За крема - сложете водата, заедно със захарта да заври, отнемете от огъня и изчакайте леко да спадне температурата. Ако използвате черен шоколад, това не е нужно, но аз използвах шоколад "Капучино", който е доста по-капризен и нежен и от високата температура може да се пресече. Добавете го към горещата вода и бъркайте енергично, докато се получи гладка смес. Получената гореща смес, добавете към леко разбърканите с вилица жълтъци и бъркайте, докато се смесят напълно. След като тази смес се охлади напълно, добавете мекото (но не течно) масло и разбийте добре с тел. Оставете крема леко да стегне.

Сглобяването ми се струва ясно :)

Яденето беше бързо и много греховно!

4 коментара:

  1. Таня,
    Честит рожден ден!Пожелавам ти здраве и много радостни мигове с твоите приятели!Много обич и щастлив смях!
    Тортата ти е много вкусен завършек на прекрасния ден, който сте имали.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Танче, прекрасно си го написала! Денят беше от вълшебните, тортата още повече, а ти беше черешката:0)

    ОтговорИзтриване
  3. Честит Рожден ден и от мен! Пожелавам още много приказки изживени, споделени емоции, смях и слънчеви искрици в очите:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. ЧРД със закъснение! Много такива весели моменти с приятели ти пожелавам и занапред! Рецептата звучи страшно апетитно, както впрочем и повечето в блога ти!

    ОтговорИзтриване