понеделник, 23 юли 2012 г.

Лятна торта за летен рожден ден - лимони и мента

Писна ли ви от лимоновата ми вълна?

Простете ми, но наистина обичам лимони, а и сезонът предразполага към "разхлаждащи рецепти".

Затова откакто моята колежка ме помоли да и направя торта за рождения ден, ума ми все лети около лимоновия вкус. Но ми се щеше да го обогатя още малко.

И ето какво измислих - лимонови блатове и ментов крем.

Ето и рецептата (адаптирано от прекрасния блог на моята талантлива адашка)

Лимонови блатове:
250 г масло
1 2/4 ч.ч захар (ще измеря и грамажа следващия път)
6 яйца
1 ч.ч заквасена сметана
Настъргана кора от 2 лимона
2 ч.л течен екстракт ванилия
3 ч.ч брашно
4 с.л царевично нишесте
4 ч.л бакпулвер
Щипка сол

С електрически миксер разбийте маслото със захарта до гладък крем.Прибавете яйцата едно по едно яйцата, като след всяко разбивате, докато се усвои от сместа.

Прибавете заквасената сметана, ванилията и настърганата лимонова кора, объркайте внимателно докато се получи гладка смес.

Пресейте сухите съставки и прибавете на два пъти към маслената смес, като разбивате леко с миксера, само докато се усвои сухата смес.

Печете в загрята на 180 градуса фурна. Аз използвах правоъгълна тава (35/45 см. приблизително), но мисля, че сместа, ще е достатъчна за 4 блата с диаметър 26-28 см.

Ментов крем:
2 пакетчета (250 грама) безсолно крем сирене
1/2 ч.ч. захар (или на вкус)
500 грама подсладена сметана
200 грама кондензирано, подсладено мляко
листенца мента
ментова есенция

Разбийте крем-сиренето и захарта на пухкав крем. Добавете добре охладената сметана и бийте на високи обороти докато получите много гъст и стегнат крем. Добавете половин кутия кондензирано подсладено мляко и разбъркайте добре.

Нарежете листенцата мента на ситно и добавете в крема, заедно с 2-3 капки ментова есенция или ментово масло. Разбъркайте добре.

Ето и моя резултат - за една любителка на цветята :)



4 коментара:

  1. Само като прочетох и се окапах!!!Пекла съм блат със прясно мляко , кисело мляко но със заквасена сметана съм пекла само хляб и съм сигурна че ще стане невероятно вкусно!!!Поздравления!!!Валя

    ОтговорИзтриване
  2. Опекох току-що, половин доза, но малко модифицирах. Много ароматни блатове, на вкус в понеделник ще разбера))) Благодаря ти за предоставената рецепта. Ще показвам како се е получило)

    ОтговорИзтриване
  3. Исках да благодаря за страхотната рецепта за блатове. Получиха се много вкусни.
    Ето и резултат.
    http://inagg.blogspot.com/2012/10/blog-post_1430.html
    http://inagg.blogspot.com/2012/10/blog-post_29.html

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че сте я харесали, Ина! :) Благодаря за обратната връзка! Поздрави!

      Изтриване